Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Patronujemy

Opolcon 2014
"Opolcon 2014"

Opole, 14-16.11.2014

 

Podążaj Twitter Facebook RSS

Głębokie Ścieżki, Okopy Umarłych

Enklawa Network
Autor: Michał "Mrozie" Mróz
Opublikowano: 01.05.2010
cRPG - Dragon Age: Początek - Solucja - Głębokie Ścieżki, Okopy Umarłych
  1. Wyjście (do mapy Głębokich Ścieżek)
  2. Legion Umarłych
  3. Kamień runiczny
  4. Kamień runiczny
  5. Sarkofag
  6. Kamień runiczny
  7. Sarkofag
  8. Prastary mroczny pomiot
  9. Genlok Mistrz Kuźni
  10. Kamień runiczny
  11. Sarkofag
  12. Hespith
  13. Rumowisko
  14. Relikt płonnego cienia
  15. Ołtarz Legionisty
  16. Zamknięte drzwi
  17. Kamień runiczny
  18. Sarkofag
  19. Matka lęgu
  20. Wyjście (do mapy Głębokich Ścieżek)
  1. L - pojemnik z losowym przedmiotem

Wątek główny

Okopy Umarłych to już przedostatni etap wędrówki po Głębokich Ścieżkach. Droga do Kowadła Pustki, choć jest bardzo długa i kręta, to w zasadzie nie pozwala się zgubić. Twoim celem jest osiągnięcie wschodniego krańca mapy, gdzie będziesz mógł skorzystać z przejścia prowadzącego do Kowadła Pustki. Naturalnie, by tam się dostać, będziesz musiał wcześniej rozprawić się z hordami mrocznych pomiotów, a na końcu z samą matką lęgu...

Eksploracja

W Okopach Umarłych twoimi przeciwnikami będą już w zasadzie prawie tylko mroczne pomioty, jednak w naprawdę imponującej liczbie. Czeka cię tutaj niezliczona ilość walk z małymi grupami przeciwników, dowodzonych z reguły przez jednostki alfa, emisariuszy lub ogry. W niektórych miejscach (m.in. na moście w centrum lokacji) będą atakować cię grupy wrzeszczotów - pomioty te nie są bardzo trudnymi przeciwnikami, ale potrafią ukrywać się w cieniu i atakować w plecy, co znacznie utrudnia bitwy. W kilku miejscach natkniesz się również na ogromne pająki. Krótko mówiąc, mocne wrażenia gwarantowane.

1 - wyjście (do mapy Głębokich Ścieżek).

2 - Legion Umarłych. Natkniesz się w tym miejscu na grupę ciężkozbrojnych krasnoludów walczących z mrocznymi pomiotami. Pomóż Legionistom ich zlikwidować, by po chwili stawić czoła kolejnym grupom nadciągającym od strony mostu. Po odparciu ostatniej fali przeciwników będziesz mógł uciąć sobie krótką pogawędkę z przywódcą Legionu, Kardolem, i dowiedzieć się co nieco na temat samej formacji.

Na moście, a także za nim, natrafisz na kolejne grupy mrocznych pomiotów. Możesz z nimi walczyć w otwartej bitwie, lub wysyłać przynętę i uciekać w stronę krasnoludów, którzy pomogą ci w walce - otrzymasz jednak mniej PD. Kiedy oczyścisz z wrogów cały teren aż do bramy Bownammar po drugiej stronie mostu, Kardol i jego podkomendni przeprawią się na drugą stronę rozpadliny. Niemniej, na tym kończy się interakcja z Legionem Umarłych.

3 - kamień runiczny. Klikając na niego otrzymasz nowy wpis do Kodeksu.

4 - kamień runiczny. Klikając na niego zaktualizujesz jeden z wpisów w Kodeksie.

5 - sarkofag. Wewnątrz znajdziesz Buty Legionu, związane z zadaniem "Martwa kasta".

6 - kamień runiczny. Klikając na niego zaktualizujesz jeden z wpisów w Kodeksie.

7 - sarkofag. Wewnątrz znajdziesz Rękawice Legionu, związane z zadaniem "Martwa kasta".

8 - prastary mroczny pomiot. Spotkasz go tutaj, jeśli jesteś w trakcie wykonywania zadania "Powierzchniowiec godzien podziwu". Kreatura jest dość twardym przeciwnikiem, jednak na jej niekorzyść przemawia fakt, że walczy w pojedynkę. Kiedy go pokonasz, znajdziesz przy nim m.in. ponad 3 suwereny w gotówce oraz Miecz powierzchniowca, niezbędny do wykonania podlinkowanego wyżej zadania.

9 - genlok Mistrz Kuźni. Rzeczony przeciwnik jest "pomarańczowym" wrogiem i do tego ma wokół siebie całkiem sporą grupę innych mrocznych pomiotów. Walka będzie dość długa i ciężka, jednak zdecydowanie warta poświęconego na nią czasu - przy zwłokach potężnego genloka znajdziesz łuk Miotacz Włóczni oraz Młot Mistrza Kuźni.

10 - kamień runiczny. Klikając na niego zaktualizujesz jeden z wpisów w Kodeksie.

11 - sarkofag. Wewnątrz znajdziesz Zbroję Legionu, związaną z zadaniem "Martwa kasta".

12 - Hespith. Kiedy zbliżysz się do krasnoludzkiej kobiety, usłyszysz dziwny, niezrozumiały poemat. Rozmowa z nią również nie należy do zbyt jasnych, ale z jej słów można wywnioskować, że należała niegdyś do rodu Brandy oraz iż patronka zrobiła "coś strasznego", co zapoczątkowało przemianę Hespith w istotę jedzącą ludzkie mięso. Po zakończeniu rozmowy kobieta ucieknie w głąb Okopów Umarłych, jednak mimo wszystko, jeszcze raz przyjdzie ci ją spotkać...

13 - rumowisko. Klikając na nie otrzymasz kolejny wpis do Kodeksu.

14 - relikt płonnego cienia. Klikając nań otrzymasz nowy wpis do Kodeksu. Ponadto, miejsce to jest związane z zadaniem "Martwa kasta".

15 - Ołtarz Legionisty. Znajdzies z wnim Hełm Legionu, związany z zadaniem "Martwa kasta", oraz Klucz Legionisty, dzięki któremu otworzysz drzwi znajdujące się pod 16.

Warto przy tym zaznaczyć, że zabranie czegokolwiek z Ołtarza poskutkuje atakiem rozstawionych po całej sali krasnoludzkich duchów i co za tym idzie, całkiem niełatwą walką.

16 - zamknięte drzwi. Klucz do nich znajduje się na Ołtarzu Legionisty (15).

17 - kamień runiczny. Klikając na niego zaktualizujesz jeden z wpisów w Kodeksie.

18 - sarkofag. Pojawi się tutaj tylko i wyłącznie, jeśli otrzymałeś zadanie "Martwa kasta". Wewnątrz niego znajdziesz związane z tym questem Insygnia Legionu Umarłych.

19 - matka lęgu. Pamiętasz Hespith? Oto właśnie, czym się stała... Nie zastanawiając się zbyt długo nad jej losem, musisz przystąpić do ciężkiej walki i pokonać potwora, który na nieszczęście będzie przywoływał sobie do pomocy pomniejsze mroczne pomioty. Nie można przy tym zapominać o mackach twojego wroga, które będą cię atakować z wcale nie mniejszą zaciekłością. Sposobów na sukces w tej batalii jest co najmniej kilka.

Jeśli masz wystarczająco silną drużynę (ok. 17. poziomu), możesz spróbować frontalnego ataku. W tym wypadku skup całą siłę ognia na matce lęgu i nie przejmuj się pozostałymi pomiotami, gdyż nie są w stanie zadać ci poważnych obrażeń. Kiedy jednak uporasz się z potworem, oczyść resztę pola bitwy z wciąż żyjących przeciwników.

Inna taktyka, nieco subtelniejsza, polega na wyekwipowaniu całej druzyny w broń dystansową i ustawieniu jej członków na kamienne płyty w pobliżu potwora, które będą chronić ich przed atakami macek. Walka może potrwać długo, ale jest to wypróbowany i pewny sposób na pokonanie matki lęgu.

Bez względu na to, w jaki sposób ubijez potwora, warto przyjrzeć się pozostawionym przez niego przedmiotom, wśród których znajdziesz m.in. hełm Kamieniołup, zbroję Wysiłek czy Pierścień Doboru.

20 - wyjście do mapy Głębokich Ścieżek. Kiedy po raz pierwszy je aktywujesz, uzyskasz dostęp do Kowadła Pustki.

Zad. poboczne

Martwa kasta

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz po zdobyciu Butów Legionu, Rękawic Legionu, Zbroi Legionu oraz Hełmu Legionu.
Nagroda: 100 PD
Dodatkowe informacje: brak
Opis: W trakcie eksploracji Okopów Umarłych natkniesz się na 4 części zbroi Legionu. Są to:

  1. Buty Legionu w sarkofagu oznaczonym 5.
  2. Rękawice Legionu w sarkofagu oznaczonym 7.
  3. Zbroja Legionu w sarkofagu oznaczonym 11.
  4. Hełm Legionu na Ołtarzu Legionisty (15).

Mając wszystkie 4 przedmioty w plecaku, otrzymasz stosowny wpis do dziennika. Udaj się teraz w miejsce oznaczone 14 i kliknij na relikwiarz. Dowiesz się, że aby kontynuować zadanie musisz mieć na sobie zbroję Legionu. Wyekwipuj jedną z postaci we wszystkie jej elementy i kliknij ponownie, a na miejscu pojawi się "pomarańczowy" płonny cień. Jest to dość twardy przeciwnik, jednak mając przeciw sobie całą drużynę, nie powinien opierać się zbyt długo twoim atakom. Niestety, po zabiciu go nie znajdziesz przy jego resztkach nic interesującego.

Zamiast tego, w miejscu oznaczonym 18 natrafisz na kolejny sarkofag, a w nim Insygnia Legionu Umarłych. Jeżeli zabierzesz przedmiot do Skulptorium w Diamentowym Zakątku Orzammaru i klikniesz na Księgę Pamięci, otrzymasz w nagrodę 100 PD.

 

Dołącz do naszych fanów!